LENNY KRAWITZ
Lenny Kravitz,
amerykański muzyk łączący w swojej twórczości rock, soul i funk,
wokalista, gitarzysta, basista, perkusista, autor tekstów i kompozytor,
producent i aktor (ostatni film z jego udziałem – „Kamerdyner” - 2013), do
swych wszechstronnych zdolności dodał projektowanie wnętrz. Firma Kravitz
Design Inc., założona w 2003 roku przez Kravitza, specjalizuje się w
projektowaniu komercyjnym i mieszkaniowym, rozwoju produktów i marek. Kravitz stworzył w Nowym Jorku kreatywny zespół specjalistów i przekształcił
swój eklektyczny styl życia w innowacyjne i dynamiczne rozwiązania w
projektowaniu wnętrz. Dziś firma projektuje hotele, apartamenty, rezydencje,
meble, akcesoria i tapety, a z jej usług korzystają takie gwiazdy jak: Alicia
Keys, Denzel Washington, czy Queen Latifah.
Projektując wnętrza,
Kravitz wraca pamięcią do czasów dzieciństwa, dążąc do stworzenia otoczenia, w
którym czuł się komfortowo, bezpiecznie, które pozwalało mu tworzyć piosenki. „Odkąd
byłem dzieckiem, bardzo ważny był dla mnie wygląd mojego pokoju. Kupowałem
plakaty, płótna, zdobiłem nimi ściany, chciałem, żeby wyglądał, tak jak
powinien"- mówił muzyk dla "New York Times".
Niewątpliwie, muzyka
Kravitza posiada moc i ogromny ładunek emocjonalny, a każda z jego płyt jest
inna, co tylko potwierdza słowa muzyka, który stwierdził w jednym z wywiadów,
że: „po prostu nie lubi się powtarzać”. Podobnie, w projektowaniu wnętrz
Kravitz łączy ze sobą różne elementy i treści z różnych stylów, dążąc
jednocześnie do stworzenia jedynego w swoim rodzaju klimatu i atmosfery.
W swoich projektach
rockman często wykorzystuje biel, czerń, złoto, motywy zwierzęce, skórzane
meble na tle marmurowych ścian, czy podłóg, elementy związane z Afryką, takie
jak: maski plemienne, fotografie, czy obrazy inspirowane Czarnym Lądem.
Muzyk projektuje
również dla znanych firm. Współpracował m.in. z legendą designu Philippem
Starckiem, przerabiając słynne krzesło „Mademoiselle” według swojego uznania,
używając to tego wężowej skóry, futra, plecionej skóry i rafii. Krzesła w nowej
odsłonie „Goes rock!” zadebiutowały na Milan Design Week w 2012 roku. „Chciałem
podkreślić nasze oryginalne osobowości. Poza tym materiały dają ładny kontrast
dla tworzywa sztucznego. To połączenie haute couture i rock and rolla” -
wyjaśnił gwiazdor.
Strona oficjalna
Kravitz Design: http://www.kravitzdesign.com/